Begin 2020 ben ik gestart met Niels Dekker Educatie. Ik maak educatieve programma’s en concepten voor verschillende organisaties en geef trainingen en advies. Met name op het gebied van burgerschapsonderwijs en daaraan gerelateerde onderwerpen. Dat deed ik tot halverwege 2022 naast werk als docent Loopbaan en Burgerschap, en nu heb ik het geluk fulltime voor verschillende opdrachtgevers aan de slag te zijn. De diversiteit aan opdrachten maakt mijn werkweken actief en veelzijdig.
Ik ben opgeleid tot docent maatschappijleer aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier heb ik o.a. de minor Docent als Coach gevolgd en mijn afstudeeronderzoek naar leerdoelen bij burgerschapsonderwijs in het mbo gedaan. Ik heb werkervaring als docent, programmamaker, educatief ontwikkelaar, procesbegeleider, projectmanager, trainer en bestuurslid. Hierdoor heb ik kennis en ervaring op strategisch, didactisch, pedagogisch, inhoudelijk en organisatorisch vlak.
Door de verschillende functies die ik de afgelopen jaren (vaak gelijktijdig) heb vervuld ken ik de weg binnen de wereld van het (burgerschaps)onderwijs, zowel binnen als buiten de school en in binnen- en buitenland. Internationaal maak ik sinds een aantal jaar actief deel uit van de NECE-community en was ik een van de deelnemers aan het traject Education on Europe van de Robert Bosch Stiftung.
Wilt u weten of ik iets voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op of lees bij DIENSTEN meer over mijn werkzaamheden.
OVER MIJ
2021 - 2023
Afdelingsvoorzitter GroenLinks Den Haag (onbezoldigd)
2020 - 2022
Docent Loopbaan en Burgerschap
ROC Mondriaan - Den Haag
2015 - 2020
ProDemos, Huis voor democratie en rechtsstaat
- Projectmanager
- Educatief ontwikkelaar
- Trainer
- Begeleider/rondleider (tot 2017)
2015 - 2020
Bestuurslid (penningmeester) Nederlandse Vereniging van Leraren Maatschappijleer (NVLM)
2016 - 2017
Maatschappijleer/
maatschappijkunde
IVKO (MSA) Amsterdam
2014 - 2015
Loopbaan en Burgerschap
ROC van Amsterdam
CV
WERKWIJZE
WAAROM IK DOE WAT IK DOE
In mijn werk wil ik bijdragen aan een eerlijkere, rechtvaardigere en gezelligere wereld. Iedereen moet in staat zijn dezelfde kansen te pakken, wie je ook bent en waar je ook vandaan komt. De een heeft daar meer tijd, ruimte en ondersteuning bij nodig dan de ander. Elke dag gaan er heel veel dingen goed en er is altijd meer dat mensen verbindt dan verdeelt. Wat niet goed gaat kun je samen oplossen.
De leeropbrengst van een (eind)product staat altijd voorop. Welke kennis, vaardigheid, houding of beleving wil je dat de doelgroep leert en hoe kun je dat bereiken? Hoe doe je dat op een concrete manier die intrinsiek motiveert en (pedagogisch) veilig is? Een creatief proces, waarbij ik gebruik maak van inzicht uit onderzoek en ervaring uit de praktijk. Een proces waarin opdrachtgever, stakeholders en gebruikers altijd betrokken zijn. Ik werk hands-on en schakel snel zonder oog voor kwaliteit en detail te verliezen.
Dit levert educatieve materialen, werkvormen en (gast)lessen op waar zowel docenten als leerlingen/studenten mee uit de voeten kunnen. Trainingen waarna deelnemers meteen met het geleerde aan de slag kunnen en advies dat daadwerkelijk iets oplevert.